الترجمة الإشهارية ذات جودة High-Quality Advertising Translation

Main Article Content

Houria AMEUR

Abstract

ABSTRACT: Advertising has witnessed significant growth in recent years, especially in Western societies. These societies have become skilled at competing and using the latest technological advancements to present innovative and unprecedented advertising content. This reality has led our youth to neglect our culture, language, and Arabic channels in favor of other languages and cultures. This phenomenon has worsened in recent years. Moreover, this field of expertise serves as a source of inspiration, as engaging in research on this topic is highly captivating. We hope that this will be the beginning of many future research endeavors.


الملخص: عرف الإشهار ازدهارا كبيرا في السنوات الأخيرة خاصة في المجتمعات الغربية، و صارت هذه المجتمعات نفسها تتفنن و تتنافس في الإبداع و استعمال آخر التقنيات التكنولوجية لتقديم ما هو أحدث و غير سابق في الإشهار؛ هذا الواقع دفع بشبابنا إلى إهمال ثقافتنا و لغتنا و كذا القنوات العربية لصالح اللغات والثقافات الأخرى، و زادت هذه الظاهرة تفاقما في السنوات الأخيرة، ناهيك على كون هذا الاختصاص مصدر إلهام إذ خوض غمار البحث في هذا الموضوع مشوق جدا  نأمل من خلاه أن يكون  بداية للعديد من الأبحاث مستقبلا.

Article Details

How to Cite
AMEUR, H. (2020). الترجمة الإشهارية ذات جودة. ALTRALANG Journal, 2(1), 322-335. https://doi.org/10.52919/altralang.v2i01.69
Section
Articles
Author Biography

Houria AMEUR, جامعة وهران 1 أحمد بن بلة، الجزائر